Regnskab
Regnskab har ansvaret for bogføring, betaling, opkrævning og udarbejdelse af regnskabserklæringer for Statens Administrations regnskabskunder.
SAM Regnskab består af afdelingerne Kreditor, Finans, Økonomi og administration samt Politiet og kriminalforsorgen.
Kreditor varetager bl.a. E-bilag, GIS, momssandsynliggørelse, RejsUd batches, DDI’er vedr. omposteringer og kreditor, indlæsning af løn.
Finans varetager bl.a. banker, anlægsaktiver, skattekontoen, afregning af moms, salgsfakturaer, rykkere, DDI’er vedr. anlæg, debitor og ressort.
Økonomi og administration varetager en række tilkøbsydelser samt administrerer en række ordninger. Tilkøbsydelserne omfatter bl.a. fakturamanagerrollen, rejsekontrollantrollen, rejseadministration, kortadministration.
Herudover administreres Fleksjobordningen i staten, Barselsfonden samt refusionsordningen for nationale eksperter.