Spring hovednavigationen over
logo
  • Kontakt
  • Nyheder
  • Job
  • Om os
  • Portaler
  • Kundefora
  • Services
  • English
  • Løn
    • HR-løn
    • Lønportal
    • Indmelding af fejl
    • System- og begrebsoversigt
    • Lønkalender
    • Statens HR og HR-sag
    • Årsafslutning
  • Refusion
    • Ansøgningsfrister for refusion
    • Refusionstyper
    • Kvalitetsudvikling
    • Indmelding af fejl
    • Rejseholdet
    • Årsafslutning
  • Regnskab
    • Finans
    • Kreditor
    • Økonomi
    • Regnskabserklæringer
    • Controllere
    • Regnskabsinstruks
    • Årsafslutning
  • Fleks og barsel
    • Den statslige fleksjobordning
    • Den statslige Barselsfond
  • Robotter
    • Robotic Process Automation (RPA)
    • Set-up for RPA
    • ERFA Gruppe
    • Kom i gang med kontorrobotter
  • Support
    • Serviceportalen
    • Økonomisupport
    • Lønsupport
    • Brugeradministration
menu
  • Løn
  • Refusion
  • Regnskab
  • Fleks og barsel
  • Robotter
  • Support
  • Statens Administration
  • Om os
Del med
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Print

Ledelsen

Per, Lydia, Jan, Gitte og Christian

Om os

  • Organisation
  • Om Statens Administration
  • Presse
  • Aktiv information
  • Håndtering af persondata
  • Nordisk samarbejde

Vi arbejder dagligt for at skabe effektivitet, kvalitet og værdi

Statens Administration arbejder med fornyelse og effektivisering af den offentlige sektor. 

Det gør vi ved at løse løn- og regnskabsopgaver af højeste kvalitet på vegne af statslige institutioner, så de i stedet kan fokusere på deres kerneopgave.

Læs om vores arbejde

 

Årsrapport

Statens Administration udarbejder hvert år en rapport som led i mål- og resultatstyringen.

Årsrapporten indeholder bl.a. en oversigt over årets faglige resultater, årets økonomiske resultat samt forventninger til det kommende år.

Læs seneste årsrapport

Mål- og resultatplan

Statens Administration skal frem mod 2020 cementere sin position som statens rollemodel for brugen af shared service center.

Læs vores mål- og resultatplan 2021

Hvad laver vi egentlig i Statens Administration?

Vores formål er at bidrage til udvikling af en effektiv administration på tværs af staten, herunder sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den statslige løn- og regnskabsadministration.

Læs mere om vores kerneopgaver

""

Er du journalist?

Vil du tale med os, eller har du brug for pressemateriale, skal du henvende dig til vores kommunikations- og presseansvarlige.

Kontakt presseansvarlig

""

Nordisk samarbejde

Statens Administration deltager i nordisk forum for af shared servicecentre, hvor vi henter inspiration ved at lære, hvordan vores nordiske naboer arbejder med effektivisering og kvalitet i den offentlig administration.

Læs om det Nordisk samarbejde her

 

5 hurtige om Statens Administration

Udflytning til Hjørring

I 2016 flyttede Statens Administration fra København til Hjørring som led i regeringens plan "Bedre Balance". 

Læs mere om rejsen og de gevinster udflytningen har givet

Organisation

Statens Administration har ca. 250 ansatte og består af en direktion og fire kontorer: Løn, Regnskab, Kunder og kvalitet samt Direktionssekretariatet.

Se vores organisationsdiagram og læs mere om opgaverne i vores kontorer

Kerneopgaver

Statens Administrations kerneopgaver er varetagelse af løn- og regnskabsadministrationen for statslige kunder.

Regnskabsadministrationen indebærer blandt andet løsning af bogholderi- og regnskabsopgaver, herunder kreditor- og debitoradministration mv.

Lønadministrationen indebærer varetagelse af kundernes lønudbetalinger og lønkorrektioner, ferie og fravær, administration af løn- og uddannelsesrelaterede refusioner samt lønsupport.

Strategiske pejlemærker

Statens Administration har for perioden frem mod år 2020 fastlagt fem strategiske
pejlemærker, der skal sætte retningen for arbejdet i Statens Administration:

  1. Administrationspolitisk rollemodel
  2. Det naturlige shared service valg
  3. Udvikling i partnerskab med kunderne
  4. Sikker og effektiv drift
  5. Attraktiv og udfordrende arbejdsplads

Medarbejderudvikling i SAM Akademiet

SAM Akademiet er et koordinerende organ for al kompetenceudvikling, der gennemføres i Statens Administration.

SAM Akademiet består af kompetenceudvikling på tre niveauer:

  • Grundlæggende SAM Uddannelse: Viden som alle, uanset placering, skal beside
  • Funktionsudvikling: Færdigheder der knytter sig til de enkelte kontorer, og er retningsvisende for hvilke kernekompetencer den enkelte medarbejder skal have oparbejdet over tid
  • Organisationsudvikling: Færdigheder der på baggrund af Statens Administrations pejlemærker er vurderet relevante for dele af eller den samlede SAM organisation 

Statens Administration

Arsenalvej 33
9800 Hjørring

3392 9800 

EAN: 5798000010703
CVR: 33391005

Telefontid

Løn- og refusionsteams 

Man - tor kl. 9-15 (fre kl. 9-13)

Regnskabsteams

Man - tor kl. 9-15 (fre kl. 9-13)
2. og 3. hverdag i måneden kl. 9-17

Fleksbarsel-teamet

Man - tor kl. 10–14 (fre kl. 10-13)

Genveje

  • Kundeportalen
  • Lønportal
  • Epicenter
  • Kerneopgaver
  • Ledige stillinger
  • Presse
  • Tilmeld nyhedsbreve
  • Cookies
  • Tilgængelighedserklæring
  • Finansministeriets whistleblowerordning

Finansministeriet

  • Finansministeriets departement
  • Økonomistyrelsen
  • Digitaliseringsstyrelsen
  • Statens Administration
  • Statens It
  • Center for Offentlig Innovation
  • De Økonomiske Råd
  • DREAM
""