Statens Lønløsning

Statens Lønløsning anvendes til at beregne, anvise og kontere løn til ansatte i staten og selvejende institutioner.

Statens Administration understøtter anvendelsen af Statens Lønløsning ved at tilbyde vores kunder serviceydelser, som support, brugerstyring, uddata til brug for kontrol og afstemning samt kurser og vejledningsmateriale.

Systemer omfattet af lønsupporten

  • Statens Lønsystem (SLS)
  • HR-løn
  • Brugerstyring Løn (BSL)
  • Campus
  • Statens Pensionssystem (SP)

Læs mere i vores pjece

I vores pjece om Statens Lønløsning giver vi en kort introduktion til systemet.

Læs pjecen her

Samtykkeerklæring for konsulenter, der henvender sig på vegne af en institution

Med denne samtykkeerklæring kan konsulenter på vegne af en institution oprette sager på Statens Administrations serviceportal.

Samtykkeerklæringen skal udfyldes og underskrives af en kontaktperson i institutionen. Konsulenten kan herefter oprette sager under eget firma/kundenavn på vegne af kunden, inden for de rammer der er defineret i samtykkeerklæringen.

Samtykkeerklæringen skal vedhæftes ved hver sag.

Hent samtykkeerklæringen her