Kundeportalen

Kundeportalen er et af Statens Administrations syv udviklingsprojekter i 2018, som alle er iværksat.

Kundeportalen har til formål at skabe vidensdeling mellem kunderne og Statens Administration, samt internt i Statens Administration. Kundeportalen skal samtidig give kunderne et nemt indblik i relevante oplysninger, som kundeaftaler, drejebøger, mødedokumenter og lignende.

Kundeportalen giver adgang til:

  • Kundeaftale med tilhørende bilag
  • Drejebøger på regnskab, løn og refusion
  • Oversigt over møder, referater og aktionslister
  • Servicemålsrapporter
  • Link til kontaktinformationer på teams hos Statens Administration
  • Stamoplysninger på kundernes medarbejdere

For at sikre at kundeportalen udvilkes og forbedres hensigtsmæssigt, nedsættes der en brugergruppe med udgangspunkt i forum for statslige regnskaber.

Adgang til kundeportalen

Brugeradministration fungerer med udgangspunkt i lokaladministration, hvor man som kunder skal indmelde en administrator, som efterfølgende kan give øvrige brugere adgang til relevante CVR-numre i Kundeportalen.

Der vil være tre typer af rettighedssæt i henhold til disse øvrige brugere:

  1. En rettighed hvor man får mulighed for at redigere for løn i kontaktoplysninger på medarbejdere som eksempelvis navn, mailadresse, tlf.nr. og lignende
  2. En rettighed hvor man får mulighed for at redigere for regnskab i kontaktoplysninger på medarbejdere som eksempelvis navn, mailadresse, tlf.nr. og lignende
  3. En rettighed til udelukkende at se i portalen, uden mulighed for at ændre i kontaktoplysninger

For oprettelse af administrator adgang:

Som kunde hos Statens Administration, har du mulighed for at få administratoradgang til Kundeportalen.

Send mail til:

 (Kræver godkendelse)