Oversendelsen af lønordrer fra kunderne til SAM Løn sker via blanketløsningen Lønportalen. Her kan de forskellige blankettyper let tilgås.
Adgangen til blanketløsningen kræver en virksomheds digitale signatur.
Gå til Lønportalen
Gå til Administrationsportalen
Læs mere om Lønportalen
For os er det vigtigt, at den enkelte medarbejder får korrekt løn til tiden. Dette stiller åbenlyst store krav til vores processer i arbejdet og kvalitetssans.
For at kunne følge kvaliteten i vores arbejde og forbedre vores services, har vi derfor en række kvalitets-KPI'er, vi løbende følger op på og monitorerer, så vi undgår gentagne fejl og konstant udvikler vores totale produktion.
Få et overblik over vores forskellige fagsystemer og -begreber i oversigten
I Lønkalenderen kan du finde datoer for afleveringsfrister til Statens Administration, lønkørselsdatoer, datoer for Statens Administrations afrapportering til kunderne samt dispositionsdatoer.
Hent Lønkalender for 2023
Hent Lønkalender for 2022
Fra 1. maj sker al indberetning af fejl begået af Staten Administrations løn- og refusionsteams via fejlindmeldelsesblanketterne i Lønportalen med virkning fra den 1. maj 2019.
På den måde bliver årsager til fejl, identificering af kilder til fejl og de deraf følgende justeringer i arbejdsgange og processer kategoriseret og dokumenteret.
Læs mere om, hvad det betyder for jeres indmelding af fejl
HR-Løn er et indberetningssystem til brug for Statens Administrations lønkunder.
Vi giver en række fordele for dig som kunde – fx mulighed for at lave indberetninger helt frem til selve lønkørslen
Log på HR-Løn