Skal du have udviklet en robot til at tage sig af de regel- og rutineprægede opgaver i din institution? Så kan vi tilbyde hjælp til afklaring, udvikling og drift af én eller flere robotter.
I Statens Administration har vi siden 2016 udviklet kontorrobotter til automatisering af en lang række af vores egne processer, hvilket har gjort os mere effektive og højnet kvaliteten i vores arbejde. Vi har høstet mange gode erfaringer med udvikling og drift af robotter, og stiller derfor vores ekspertise til rådighed, så vores viden kan komme andre statslige institutioner til gode.
Vi ved, hvordan du bedst kan styre processen med udvikling af robotter fra ide til drift, og kan tilbyde hjælp med projektledelse, procesafklaring, design, dokumentation og RPA-kodning samt langsigtet drift og vedligehold af robotter.
Når du skal i gang med kontorrobotter sammen med os, har du mulighed for at vælge imellem tre forskellige servicemodeller, hvor Statens Administration løser en større eller mindre del af opgaven:
Servicemodel 1: afklaring, udvikling og drift af robot
Servicemodel 2: kodning og drift af robot
Servicemodel 3: drift af robot
Det er dig som kunde, der bestemmer, hvordan snittet skal være. Ønsker du fx selv at stå for procesdesign og kodning, kan vi i Statens Administration løfte koden over på RIA-platformen, driftsoptimere robotten, og stå for fremadrettet drift, vedligehold og evt. videreudvikling.
Vi tager dog gerne hele opgaven fra design af robotten til idriftsættelse og vedligehold.
Som kunde hos Statens Administration behøver du ikke at have indgående kendskab og kompetencer inden for arbejdet med robotter. Og med et etableret setup på drift og overvågning, behøver du heller ikke at bekymre dig om den daglige drift.
Vores udviklere har nemlig stor erfaring med RPA og opbygget et tæt samarbejde med Statens It omkring deres RIA-platform, så vi kan assistere med de kundevendte afklaringer og opsætning hos Statens It.
Som kunde skal du dog have en ide om, at automatiseringen af en arbejdsproces i din institution vil skabe merværdi og frigive tid til løsningen af jeres kerneopgave. Det er typisk manuelle rutineprægede og regelbundne opgaver, som giver mening at automatisere. Derudover skal din institution stille faglige og forretningsmæssige ressourcer til rådighed: det er nemlig jer, der har det indgående kendskab til jeres fagområde og den manuelle proces, I ønsker at automatisere. I vil derfor også skulle indgå i test af robotten.
Alt efter hvilken servicemodel, du vælger, så handler dit fokus som kunde altså om robotternes leverancer og forretningsmæssige værdi. Og så tager vi os ellers af resten.
Vil du vide mere om Statens Administrations erfaring med robotudvikling, kan du kontakte:
Susanne Kirk Behrendt
Teamleder
skk@statens-adm.dk
4178 6006
Karin Bæk Hjermitslev
Teamleder
kbe@statens-adm.dk
4170 3985