Serviceportal til løn og regnskab samt fællesstatslige administrative systemer

Serviceportalen giver jer et samlet overblik over sager, I selv har oprettet, og mulighed for at se status på sagerne.

I Serviceportalen kan I hurtigt og nemt finde svar på ofte stillede spørgsmål eller søge i vidensbasen. Finder I ikke svaret her, kan I oprette en sag ved at klikke på området, henvendelsen drejer sig om og dernæst vælge den relevante formular at udfylde og indsende.

Der kan oprettes sager på følgende områder, som hver dækker en række systemer:

  • Kundebetjening Løn og Regnskab (for løn- og regnskabskunder hos Statens Administration)
  • Brugeradministration (alle relevante systemer)
  • Økonomi og Regnskab (for eksempel Navision Stat, RejsUd og IndFak/SDI)
  • Statens Løn og HR (for eksempel SLS/HR-Løn, Statens Pensionssystem og Statens Refusion)
  • Business Intelligence (for eksempel LDV og ISOLA)
  • Øvrige (for eksempel Campus og CIP)
Skærmprint af Serviceportalens forside, når kunden er logget ind

Sådan opretter I jer som bruger

Som kunde tilknyttes I jeres primære institution, når I opretter jer som bruger på Serviceportalen. For at sikre, at I er oprettet med den rigtige institution, validerer vi domænenavnet i jeres e-mail og vurderer, om domænet kan tilknyttes den valgte institution.

Opret ny bruger i Serviceportalen ved at udfylde denne formular

Har du allerede en bruger, men har du glemt din adgangskode, kan du nulstille den via samme link.

Skærmprint af formular til brugeroprettelse i Serviceportalen

Brugere i lønfællesskaber

Har I brug for at oprette sager på flere institutioner (lønfællesskaber), skal I efter brugeroprettelse logge på Serviceportalen og bestille adgange for fælleskaber. Det gøres ved at vælge flisen ’Øvrige’ i Serviceportalen og efterfølgende vælge formularen ’Øvrige’. 

Denne mulighed er ikke tilgængelig for konsulenter, der i stedet anvender brugeren, de opretter sig med på vegne af den specifikke institution.

Se i øvrigt samtykkeerklæringen for konsulenter

Opret fællespostkasser i Serviceportalen

Det er muligt at opsætte fællespostkasser i Serviceportalen, så sager indsendt fra en fællespostkasse bliver delt med andre brugere inden for samme organisation. Hermed sikres, at alle de brugere, der er tilknyttet fællespostkassen kan se og opdatere sagen i Serviceportalen.

For at kunne opsætte en fællespostkasse, skal følgende være opfyldt:

  • Den ønskede fællespostkasse skal være oprettet som bruger i Serviceportalen.
  • Brugere, der skal tilknyttes fællespostkassen skal være oprettet som brugere i Serviceportalen.
  • Du skal have rollen som administrator af fællespostkasser i Serviceportalen.

Læs mere i Vejledning til administration af fællespostkasser i Serviceportalen