Statens Lønløsning anvendes til at beregne, anvise og kontere løn til ansatte i staten og selvejende institutioner.
Statens Administration understøtter anvendelsen af Statens Lønløsning ved at tilbyde vores kunder serviceydelser som support, brugerstyring, uddata til brug for kontrol og afstemning samt kurser og vejledningsmateriale.
Økonomistyrelsen har udarbejdet en pjece, der giver en kort introduktion til Statens Lønløsning.
Med denne samtykkeerklæring kan konsulenter på vegne af en institution oprette sager på Statens Administrations serviceportal.
Samtykkeerklæringen skal udfyldes og underskrives af en kontaktperson i institutionen. Konsulenten kan herefter oprette sager under eget firma/kundenavn på vegne af kunden, inden for de rammer der er defineret i samtykkeerklæringen.
Samtykkeerklæringen skal vedhæftes ved hver sag.
En god beskrivelse, som indeholder alle relevante oplysninger og eventuelt skærmprint giver os et godt grundlag for at kunne behandle sagen så hurtigt som muligt.
For at man kan følge med i, hvornår der er kørselsafvikling, er der udarbejdet en kalender for et år ad gangen for Statens Lønløsning.