Formålet med denne servicebeskrivelse er at give eksisterende såvel som nye kunder indsigt i, hvilke opgaver Statens Administrations servicedesk varetager.
Statens Administrations servicedesk bistår kunden i anvendelsen af de fælles-statslige, administrative IT-systemer. First level systemsupport omfatter den første umiddelbare hjælp til kunden (statslig såvel som selvejer) i brugen af systemerne.
Kunden kan henvende sig til Statens Administrations servicedesk ved spørgsmål til administrative IT-systemer på både økonomi- og lønområdet. Yderligere kan kunden henvende sig vedrørende spørgsmål til brugeradministration. Ud over den almindelige lønsupport ydes der også lønsupport i forbindelse med proces for nye kunder og kursusafholdelse. Endeligt bistår supporten ved spørgsmål omhandlende organisations- og ressortændringer.
Statens Administration sikrer, at der anvises en work-around, indtil den endelige løsning er på plads i systemet.
Kundens henvendelser skal fremsendes via Serviceportalen, der er Statens Administrations sagshåndteringssystem. Henvendelserne vil i tidsrummet kl. 9.00-15.00 blive viderevisiteret, og kunden modtager en kvittering for modtagelse. Kunden kan følge status på sagen i Serviceportalen. Når kunden opretter en sag, skal der vedlægges relevante oplysninger, der giver grundlag for at kunne behandle sagen.
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations Servicedesk spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparring.
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00