Formålet med denne servicebeskrivelse er, at give eksisterende såvel som potentielle kunder, indsigt i, hvilke opgaver Statens Administration varetager på løn- og refusionsområdet.
Statens Administration sikrer udbetaling af løn til ca. 58.000 medarbejdere på baggrund af kundens lønbestillinger og sikrer håndtering af alle refusionstyper. Der håndteres årligt refusionsanmodninger for ca. 450 mio. kr.
De fleste kunder i Statens Administration vil i løbet af 2021 få implementeret det statslige HR system, Statens HR og indtil da må de få kunder der endnu ikke er kommet på Statens HR, benytte Lønportalen til bestillinger.
Parallelt med implementeringen af Statens HR, er Statens Administration ved at optimere og standardisere arbejdsgange – både internt og på den kundevendte side. Det medfører et behov for ensartede arbejdsgange at kunne effektivisere på tværs af staten.
De respektive opgavesplit på henholdsvis løn- og refusionsopgaverne er beskrevet i Epicenteret.
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations løn- og refusionsteam spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparing
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00