Formålet med denne servicebeskrivelse er at give eksisterende såvel som nye kunder indsigt i, hvilke opgaver Statens Administration tilbyder at varetage som kundens fakturamanager.
Statens Administration tilbyder at varetage opgaven med at være regnskabskundens fakturamanager. Dette skal ses som værende en udvidelse af de eksisterende services.
Statens Administration tilbyder at udarbejde konteringsforslag og fordele kundens kreditorfakturaer til bemyndigede medarbejdere, vedligeholde medarbejder- og godkendelseshierarki samt varetage leverandørkontakt. Dette håndteres i det statslige system ”Indkøb og Fakturahåndtering”, IndFak.
Kunden er ansvarlig for varemodtagelse og godkendelse af købsfakturaer.
Opgavesplittet mellem Statens Administration og kunden er beskrevet i Epicenteret, der indeholder alle kunderettede processer
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations økonomiteam spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparring.
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00