Statens Administration lancerer nyt koncept for afrapportering af uddata

Statens Administration har i samarbejde med en række kunder udviklet en forenklet og mere kundevenlig tilgang til afrapportering af uddata. De nye ændringer træder i kraft til 2. lønkørsel i april 2025 og erstatter den nuværende afrapportering.

For at sikre en mere overskuelig og ensartet afrapportering er den interne proces for behandling og gennemgang af uddata i Statens Administration blevet optimeret. Fremover vil kunder modtage afrapporteringen i ét Excel-ark, der samler data fra ’U721’ og ’Fejl og advis’ fra Statens Lønsystem (SLS) samt ét separat Excel-ark med fejl fundet i ’U720’.

Det nye format giver mulighed for at sortere på advis-typer. Det gør det nemmere at identificere relevante opfølgningspunkter. Dermed kan kunder hurtigt og nemt få overblik. Samtidig bliver kommentarer fra Statens Administration tydeligere og ensartede. 

Vigtigt: Opdater kontaktinformation i Kundeportalen

Afrapporteringen udsendes automatisk til den mailadresse, der er oprettet i rollen ’Afrapportering Løn’ i Kundeportalen. Derfor er det vigtigt, kunder sørger for at opdatere deres kontaktinformation i Kundeportalen. 

Spørgsmål til det nye koncept for afrapportering af uddata kan sendes til produktudvikling@statens-adm.dk.