Statens Administration har i samarbejde med en række kunder udviklet en forenklet og mere kundevenlig tilgang til afrapportering af uddata. De nye ændringer træder i kraft til 2. lønkørsel i april 2025 og erstatter den nuværende afrapportering.
For at sikre en mere overskuelig og ensartet afrapportering er den interne proces for behandling og gennemgang af uddata i Statens Administration blevet optimeret. Fremover vil kunder modtage afrapporteringen i ét Excel-ark, der samler data fra ’U721’ og ’Fejl og advis’ fra Statens Lønsystem (SLS) samt ét separat Excel-ark med fejl fundet i ’U720’.
Det nye format giver mulighed for at sortere på advis-typer. Det gør det nemmere at identificere relevante opfølgningspunkter. Dermed kan kunder hurtigt og nemt få overblik. Samtidig bliver kommentarer fra Statens Administration tydeligere og ensartede.
Afrapporteringen udsendes automatisk til den mailadresse, der er oprettet i rollen ’Afrapportering Løn’ i Kundeportalen. Derfor er det vigtigt, kunder sørger for at opdatere deres kontaktinformation i Kundeportalen.
Spørgsmål til det nye koncept for afrapportering af uddata kan sendes til produktudvikling@statens-adm.dk.
Den 22. april 2025 afholder Statens Administration et online gå-hjem-møde, hvor vi I kan høre mere om det nye koncept for afrapportering af uddata.
Nærmere information om gå-hjem-mødet sendes snarest pr. mail til ’Primær løn-kontakt’ og ’Kontaktperson – løn’ i Statens Administrations kundeportal.