Statens Administrations Kundebetjening implementerer nyt system til sagshåndtering

16-04-2024
Statens Administration Løn Regnskab Refusion

Den 29. april 2024 implementerer Statens Administration et nyt system til håndtering af kundehenvendelser i Kundebetjening, der hedder TOPdesk. Dermed kommer Kundebetjening til at benytte samme platform, som I kender, når I kontakter Servicedesk via Serviceportalen.

I øjeblikket gennemfører vi pilottest i samarbejde med udvalgte kunder for at sikre, at systemet er klar til at blive rullet ud til øvrige kunder.

Systemet sikrer overblik over status på igangværende sager og en ensartet proces for håndtering af kundehenvendelser. Når kommunikationen foregår via Serviceportalen, sikrer vi desuden, at personoplysninger ikke sendes som e-mail til ukrypterede postkasser.

Sådan håndteres kundehenvendelser fremover

Kontakten til Kundebetjening foregår som hidtil via telefon 3392 9800 eller e-mail / . I kan også vælge at oprette en sag direkte i Serviceportalen, når I er oprettet som bruger.

Svar på jeres henvendelser modtager I fremover i Serviceportalen. Det er også her, yderligere dialog foregår. I modtager en e-mail, hver gang der er nyt i jeres sag via Serviceportalen.

I kan allerede nu oprette jer som bruger på Serviceportalen, så I er klar til at modtage svar på jeres sager.

Læs vejledningen til, hvordan I opretter jer som bruger i Serviceportalen

Har I ikke adgang til Serviceportalen, første gang I kontakter Kundebetjening efter den 29. april 2024, bliver I automatisk oprettet som bruger. Herefter modtager I link til at oprette et password for at få adgang.

Kom til informationsmøde

Statens Administration afholder informationsmøde henholdsvis den 23., 24. og 25. april, hvor I kan høre mere om Serviceportalen, og hvordan I opretter jer som bruger. Invitationen til informationsmøde udsendes til jeres kontaktpersoner for løn og regnskab senere i denne uge.