Statens Administration har oprettet fire nye refusionsblanketter og ændret tre eksisterende. Læs om ændringerne her og få det fulde overblik på statens-adm.dk.
Blanketten ’Refusion: AUB-, VEU- og SVU-godtgørelse’ er oprettet for at sikre effektiv sagsbehandling af disse blanketter, der hidtil har været samlet under ’Refusion: Andre indberetninger’. Blanketten anvendes udelukkende til indsendelse af breve vedrørende forhåndsregistrering af AUB-, VEU- og SVU-godtgørelse.
Flere har forespurgt særskilt blanket til indsendelse af breve fra myndigheder, der ikke kræver 2. godkendelse for at lette sagsgangen. Se link for breve, der indsendes på blanketten ’Refusion: Breve fra myndigheder’.
Der er oprettet to selvstændige blanketter for nyt og eksisterende graviditetsbetinget sygefravær for at lette den interne sagsbehandling. Tidligere var disse to indeholdt i henholdsvis ’Refusion: sygemelding (ny)’ samt ’Refusion: opfølgning på eksisterende sygdom’ som valgmulighed i en rullemenu.
Blanketten ’Refusion: Andre indberetninger’ er opdateret i forhold til, hvilke bevillinger (til oprettelse af ny sag) blanketten må og ikke må vedrøre. For eksempel at udbetalingsmeddelelser altid skal indsendes på blanketten ’Refusion: Udbetalingsmeddelelser’.
Blanketten ’Refusion: Anmeldelse af barsel’ får nyt navn til ’Refusion: Anmeldelse af graviditetsorlov’ som afklaring af, at denne kun må benyttes til forventet graviditetsorlov for mor og ikke far/medmor.
Blanketten ’Refusion: Raskmelding’ får nyt navn til ’Refusion: Raskmelding af fuldtidssyge’ for at tydeliggøre, at raskmelding af delvis sygefravær anmeldes via blanketten ’Refusion: Opfølgning på eksisterende sygdom’.
Se alle refusionsblanketter og deres frister på statens-adm.dk