Formålet med denne servicebeskrivelse er, at give eksisterende såvel som nye kunder indsigt i, hvilke opgaver Statens Administration varetager i forbindelse med den månedlige afrapportering, regnskabserklæringen.
Statens Administration udarbejder den månedlige regnskabserklæring i Statens Koncern System, SKS. Regnskabserklæringen anvendes i forbindelse med den periodevise regnskabsaflæggelse, ligesom Rigsrevisionen anvender regnskabserklæringen i forbindelse med den løbende revision.
Kunden er ansvarlig for at sende kvitteringssvar retur samt sikre opfølgning på eventuelle punkter, der kræver videre behandling.
Når Statens Administration har modtaget et kvitteringssvar, sikres der opfølgning frem mod næste regnskabserklæring.
Opgavesplittet mellem Statens Administration og kunden er beskrevet i Epicenteret, der indeholder alle kunderettede processer.
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations
regnskabsteam spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparring.
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00