Formålet med denne servicebeskrivelse er at give eksisterende såvel som nye kunder indsigt i, hvilke opgaver Statens Administration varetager på anlægsområdet.
Statens Administration opretter anlægskort for hvert enkelt anlæg, løbende afstemninger, afskrivninger og eventuelle ændringer, indtil anlægget afhændes. Dette håndteres i Navision Stat, der er det statslige økonomistyringssystem.
Kunden er ansvarlig for værdiansættelse og tilstedeværelseskontrol. Yderligere er kunden ansvarlig for at indsamle oplysninger til brug for beskrivelse og klassificering af anlægsarkiv.
Opgavesplittet mellem Statens Administration og kunden er beskrevet i Epicenteret, der indeholder alle kunderettede processer.
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations kreditorteam spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparring.
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00