Formålet med denne servicebeskrivelse er at give eksisterende såvel som nye kunder indsigt i, hvilke opgaver Statens Administration varetager på momsområdet.
Statens Administration varetager opgaven med at sikre korrekt behandling af moms. Yderligere kontrolleres at momsen på salgs- og købsfakturaer er korrekt konteret og efter kundens anvisning. Statens Administration stiller sig desuden til rådighed ved behov for løbende momsvejledning.
Kunden fremsender bilag til Statens Administration og sikrer at momsopsætningen er korrekt.
Opgavesplittet mellem Statens Administration og kunden er beskrevet i Epicenteret, der indeholder alle kunderettede processer.
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations regnskabsteam spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparring.
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00