Formålet med denne servicebeskrivelse er at give eksisterende såvel som nye kunder indsigt i, hvilke opgaver Statens Administration varetager på kreditorområdet.
Statens Administration sikrer betaling af købsfakturaer, såfremt de er rettidigt varemodtaget og godkendt hos kunden. Statens Administration håndterer årligt ca. 900.000 købsfakturaer og rejseafregninger.
Statens Administration behandler, bogfører og foretager betaling af købsfakturaer. Dette håndteres i det statslige system ”Indkøb og Fakturahåndtering”, kaldet IndFak, samt i Navision Stat, der er det statslige økonomistyringssystem.
Kunden er ansvarlig for varemodtagelse og godkendelse af købsfakturaer, som sendes til Statens Administration.
Opgavesplittet mellem Statens Administration og kunden er beskrevet i Epicenteret, der indeholder alle kunderettede processer.
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations kreditorteam spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparring.
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00