Formålet med denne servicebeskrivelse er at give eksisterende såvel som nye kunder indsigt i, hvilke opgaver Statens Administration varetager på debitorområdet.
Statens Administration udarbejder salgsfakturaer med afsæt i, at fakturagrundlaget er godkendt hos kunden. Statens Administration håndterer årligt ca. 800.000 salgsfakturaer og kreditnotaer.
Foruden udarbejdelse af salgsfakturaer, bogføres og udlignes indbetalinger. Herudover udsendes rykkere og igangsættes en eventuel inddrivelsesproces. Dette håndteres via Navision Stat, der er det statslige økonomistyringssystem.
Kunden er ansvarlig for udarbejdelse af fakturagrundlag, som sendes til Statens Administration.
Opgavesplittet mellem Statens Administration og kunden er beskrevet i Epicenteret, der indeholder alle kunderettede processer.
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations finansteam spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparring.
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00