Formålet med denne servicebeskrivelse er at give eksisterende såvel som nye kunder indsigt i, hvilke opgaver Statens Administration varetager på bankområdet.
Statens Administration sikrer indlæsning af bankposter og afstemmer bankkonti indenfor SKB*-aftalen. Dette håndteres i Navision Stat, der er det statslige økonomistyringssystem.
Kunden orienterer sig løbende på interimskontoen (mellemregningskonto), så eventuelt udefinerede poster kan blive afklarede og placeret korrekt i regnskabet. Desuden er kunden ansvarlig for at afstemme bankposter udenfor SKB-aftalen og eventuelle kontantkasser.
Opgavesplittet mellem Statens Administration og kunden er beskrevet i Epicenteret, der indeholder alle kunderettede processer.
* Statens Koncern betalinger
Statens Administrations formål er at bidrage til udvikling af en mere effektiv administration i den offentlige sektor og i selvejesektoren.
Dette indebærer at sikre den fortsatte udvikling og effektivisering af den løn- og regnskabsadministration, som Statens Administration varetager som shared service center.
Statens Administrations finansteam spænder over en bred vifte af kompetencer, som står til rådighed for rådgivning og sparring.
E-mail: statens-adm@statens-adm.dk
Telefon: 33 92 98 00