Statens Administration hjælper med at udtrække og opbevare jeres data, når IndFak lukker med udgangen af 2025.
IndFak lukkes med udgangen af 2025, når Statens Digitale Indkøb (SDI) er fuldt implementeret. I den forbindelse skal I sørge for at sikre jeres regnskabsmateriale i overensstemmelse med regnskabsbekendtgørelsen. Det gælder også manuelt vedhæftede bilag, da de ikke automatisk overføres til Navision Stat og dermed ikke kan fremsøges i IndFak fra 2026.
Økonomistyrelsen har den 26. august 2025 fremsendt en trin-for-trin-guide til sikring af data inden systemluk. Statens Administration rekvirerer og opbevarer materiale vedrørende punkt 1 og 2 på vegne af alle regnskabskunder, mens I selv skal forestå de resterende punkter.
Kontakt Statens Administration på nedenstående kontaktoplysninger, såfremt I har behov for opbevaring af anden væsentlig dokumentation jf. punkt 5 i trin-for-trin-guiden.
Læs Økonomistyrelsens trin-for-trin-guide her
Kontakt Statens Administrations kundebetjening
Statens Administration kan håndtere hele processen med dataudtræk (med undtagelse af ”Autogodkendelse” og udtræk af samtlige ordrer) og arkivering på jeres vegne. Det betyder, at vi:
Dermed slipper I for selv at stå med den praktiske og den tekniske del af opgaven.
I har mulighed for at rekvirere data fra IndFak vedrørende de manuelt oprettede bilag efter systemluk ved at sende en e-mail til Kundebetjening på regnskab@statens-adm.dk, hvorefter vi sender de ønskede data. I vil blive faktureret efter forbrugt tid.
Har I spørgsmål til processen eller andet, så kontakt Kundebetjening på 3392 9800 eller skriv til regnskab@statens-adm.dk.
Har du spørgsmål, kan du kontakte Kundebetjening
Tlf.: 3392 9800
Regnskab:
regnskab@statens-adm.dk
Løn og refusion:
loen@statens-adm.dk