På baggrund af Økonomistyrelsens Løninformation nr. 10 af 21. maj er det nødvendigt, at der indsendes en bestilling til Statens Administration på et antal personalekategorier, for at de nye overenskomster bliver opdateret korrekt og fuldstændigt i Statens Lønsystem.
Langt de fleste nye overenskomstændringer i Statens Lønsystem, med virkning pr. den 1. april 2025, implementeres og efterreguleres automatisk i systemets personalekategorier.
I de tilfælde, hvor ændringer i personalekategorierne ikke sker automatisk, er det nødvendigt, at I sender en bestilling til Statens Administration. Det sker enten via Statens HR eller Lønportalen.
Vi har samlet en liste af de personalekategorier, der kræver en handling fra jer, før vi kan indarbejde ændringen.
Bemærk venligst, at afleveringsfrist for bestillinger til kommende lønkørsler er:
De øvrige overenskomstændringer, der reguleres automatisk, er beskrevet i Økonomistyrelsens Løninformation nr. 10 af 21. maj 2025.
De kunder, der har ansatte under ovenstående personalekategori, skal indsende en bestilling til Statens Administration vedrørende flytning af pension fra lønkode 7018 til lønkode 7029 for at få pensionsprocenten ændret til 17,97.
Økonomistyrelsen har udsendt særskilt advis på denne personalekategori.
De kunder, der har ansatte under ovenstående personalekategori, med tillæg til udegående luftfartsinspektører, der skal forhøjes til kr. 25.900 (31. marts 2012-niveau), skal indsende en bestilling til Statens Administration.
Der udsendes ikke et advis fra Økonomistyrelsen på ovenstående personalekategori. I bedes derfor lave et udtræk med oplysninger om de medarbejdere, der er omfattet af denne ændring.
De kunder, der har ansatte under ovenstående personalekategori med klasse 67, der skal flyttes til klasse 66, skal indsende en bestilling til Statens Administration for at få disse ændret.
Hvis medarbejderne ikke flyttes til korrekt klasse, vil de bevare tidligere løn med klasse 67, indtil det er ændret korrekt.
Der udsendes ikke et advis fra Økonomistyrelsen på ovenstående personalekategori. I bedes derfor lave et udtræk med oplysninger om de medarbejdere, der er omfattet af denne ændring.
De kunder, der har ansatte under ovenstående personalekategori med klasse 58, og som skal flyttes til klasse 59, skal indsende en bestilling til Statens Administration for at få ændret dette.
Hvis medarbejderne ikke flyttes til korrekt klasse, vil de bevare tidligere løn med klasse 58, indtil det er ændret korrekt.
Økonomistyrelsen har udsendt særskilt advis på denne personalekategori.
De kunder under Transportministeriet, der har ansatte under ovenstående personalekategori med tillæg luftfartsinspektører, der skal forhøjes til kr. 25.900 (31. marts 2012-niveau), skal indsende en bestilling til Statens Administration.
Der udsendes ikke et advis fra Økonomistyrelsen på ovenstående personalekategori. I bedes derfor lave et udtræk med oplysninger om de medarbejdere, der er omfattet af denne ændring.
Yderligere information kan findes i Økonomistyrelsens løninformationer.
Har I yderligere spørgsmål, er I velkommen til at kontakte Statens Administration.
Denne information er en uddybning af Økonomistyrelsens Løninformation nr. 10 af 21. maj, som er gældende for kunder i Statens Administration.
Har du spørgsmål, kan du kontakte Kundebetjening
Tlf.: 3392 9800
Løn og refusion:
loen@statens-adm.dk