Statens Administration har udarbejdet et samlet overblik over fakturaprocessen, der viser, hvilke trin en faktura gennemgår fra indkøb til betaling af leverandør.
For at skabe klarhed om roller og ansvar i fakturaprocessen har Statens Administration udarbejdet et overblik af processen. Overblikket har til formål at skabe et fælles billede af, hvem der gør hvad og hvornår. Dermed kan vi styrke vores samspil og samarbejde samtidig med, at vi reducerer risikoen for forsinkelser.
I overblikket over fakturaprocessen kan der blandt andet læse, at Statens Administration anbefaler et udgangspunkt på 30 dages betalingsfrist for en faktura, så vi sikrer rettidig betaling til leverandørerne sammen med vores kunder. Opgørelser viser, at processen – efter kunden har godkendt fakturaen i SDI, og den overføres til Navision Stat, til fakturaen betales i banken – kan tage ca. fem dage.
Ved spørgsmål til fakturaprocessen, kan kunder i Statens Administration kontakte deres kundepartner.
Har du spørgsmål, kan du kontakte Kundebetjening
Tlf.: 3392 9800
Regnskab:
regnskab@statens-adm.dk
Løn og refusion:
loen@statens-adm.dk