Statens Administration vil lønsagsbehandle bestillinger forud, hvis det er muligt – altså behandle sager, der er indsendt efter afleveringsfristen. Det vil vi med henblik på at sikre en høj effektivitet og minimere risikoen for fejl i lønsagsbehandlingen.
I skal som kunde ikke gøre noget anderledes, når I indsender en bestilling til Statens Administration. I kan blot opleve kortere sagsbehandlingstid, hvis vi vurderer, at det er muligt at håndtere bestillingen til en tidligere lønkørsel.
Statens Administration vil, når det er hensigtsmæssigt for driften, fortage en udsøgning på indkommende sager og identificere, hvilke sager der kan sagsbehandles tidligere.
Da det ikke er alle typer af sager, der kan sagsbehandles til en tidligere lønkørsel, er der opstillet følgende krav for udsøgningen:
Her følger en oversigt over bestillinger i Lønportalen og Statens HR, som vi potentielt kan behandle tidligere som led i det nye tiltag:
Ved at sagsbehandle bestillinger forud for næste lønkørsel forventer vi at udligne noget af den arbejdsmængde, der typisk er op til afleveringsfrist og lønkørsel. Statens Administration vil på den måde sikre en mere effektiv brug af ressourcer, minimere risikoen for fejl. og øge kvaliteten i lønsagsbehandlingen.
Har I spørgsmål, kan I kontakte jeres kundepartner.