Statens Administrations Kundebetjening implementerer nyt system til sagshåndtering

Den 12. september 2024 implementerer Statens Administration et nyt system til håndtering af kundehenvendelser i Kundebetjening. Dermed kommer Kundebetjening til at benytte samme system som Servicedesk, der supporterer jer på de fællesstatslige systemer.

Forud for implementeringen har vi gennemført pilottest i samarbejde med udvalgte kunder for at sikre, at både vi og systemet er klar til at blive rullet ud til alle kunder. Pilottesten har blandt andet givet anledning til, at leverandøren har udviklet en tilpasset løsning, der gør det let at anvende fællesmail ved henvendelser.

Der er særligt to årsager til, at vi introducerer Serviceportalen i Kundebetjening. Dels sikrer systemet jer et overblik over igangværende sager og en ensartet proces for håndtering af henvendelser. Når kommunikationen foregår via Serviceportalen, sikres det desuden, at personoplysninger ikke sendes som e-mail til ukrypterede postkasser.

Sådan håndteres kundehenvendelser fremover

Kontakten til Kundebetjening foregår som hidtil via telefon 3392 9800 eller e-mail regnskab@statens-adm.dk / loen@statens-adm.dk. I kan også vælge at oprette en sag direkte i Serviceportalen via flisen ”Kundebetjening Løn og Regnskab”.

Når der er nyt i jeres sag, modtager I en e-mail med link til Serviceportalen, hvor I finder svar på jeres henvendelser. Det er også her, yderligere dialog foregår.

Har I ikke allerede adgang til Serviceportalen, bliver I automatisk oprettet som bruger, første gang I skriver til Kundebetjening. Herefter modtager I link til at oprette et password for at få adgang.

Fællespostkasser

Anvender I fællespostkasser i jeres organisation, så læs ”Vejledning til administration af fællespostkasser i Serviceportalen”. Her finder I svar på, hvordan I får adgang til at opsætte fællesmail, og hvordan administrationen fungerer.

Opret gerne jeres fællespostkasse allerede i dag, så I er klar til den 12. september. Vi håndterer oprettelserne af fællespostkasser løbende, og der kan forekomme ventetid.

Læs mere om Serviceportalen