Servicemål for regnskab

Formålet med denne servicebeskrivelse er at give eksisterende, såvel som nye kunder, indsigt i Statens Administrations målsætning vedrørende målopfyldelse på udvalgte driftsopgaver.
Servicemål i Statens Administration
Statens Administrations servicemål afspejler den service som kunden kan forvente. Kunden kan via Kundeportalen tilgå relevante rapporter. Kundeportalen er Statens Administrations CRM-system og understøtter samarbejde og kommunikation mellem kunden og Statens Administration.
Kundeportalen kan tilgås via Statens Administrations hjemmeside på www.kundeportal.statens-adm.dk
De aftalte servicemål bliver desuden løbende drøftet med kunderne på de kundefora som afholdes halvårligt.
Opgavesplittet mellem Statens Administration og kunder, vedrørende de enkelte fagområder, er yderligere beskrevet i Epicenteret.
Kontakt
For yderligere information om ovenstående målsætninger, så er kunden altid velkommen til, at kontakte Statens Administrations direktionssekretariat på .
Tilsvarende kan kunden tilgå egen kundeaftale for nærmere information omkring opgavevaretagelse ved Statens Administration. Adgang hertil kan tilgås via Kundeportalen.
Kreditortransaktioner
Købsfakturaer og købskreditnotaer er bogført indenfor 3 arbejdsdage fra modtagelse af opgaven.
Rejseafregninger
Rejseafregninger bogføres inden 3 arbejdsdage fra modtagelse af opgaven.
Debitortransaktioner
Behandling af salgsfakturaer er bogført indenfor 3 arbejdsdage fra modtagelse af opgaven.
Perioderegnskab
Udarbejdelsen af perioderegnskab udarbejdes indenfor den aftalte frist.
DDI stamdata
Behandling af DDI-posteringer stamdata er foretaget indenfor 2 arbejdsdage fra modtagelse af opgaven.
Bankafstemning
Banker er afstemt rettidigt.
DDI posteringer
Posteringer via DDI bogføres inden 3 arbejdsdage fra modtagelse af opgaven.